Hej!

Någon som är bra på tekniska lösningar och vet hur man kan trigga en mp3 via någon form av magnetkontakt?

Jag tänkte mig en mp3 som monteras på DIN-skena och vill gärna att den startar en ljudinspelning varje gång kontakten med magneten bryts.

Ett kopplingsschema eller nått vore nice :)
 
Vad menar du nu ??
Mp3 är ett slags filformat som man använder för att det tar lite plats jämfört med andra ljudfiler.
Är det någon form av inspelnings utrustning du är ute efter som ska spara ljud i mp3 ??
 
Kan ju kolla efter arduino. Där kan det finnas nåt du kan få ihop nåt av.

Vill du dela med dig lite mer info om projektet?
 
EDIT: du ville ju spela IN ljud inte UPP. Glöm det här...
 
Hahaha.... nu tror jag nog att jag får nanna kudde lite längre på nätterna! Jag menar absolut UPPspelning. Sorry alla som har missförstått.

Projektet går ut på att montera en liten mp3 på DIN-skena i brevlådan. Varje gång locket öppnas ska mp3:n spela upp ett inspelat spår som är något i stil med "ingen j-la reklam tack! Hur svårt är det att läsa?"

Grundat på att jag blir överöst med allsköns reklam om både snöskottning och reapriser trots TVÅ skyltar på brevlådan som undanbeder detta. :)
 
  • Gilla
HasseTeknik och 2 till
  • Laddar…
Clas Ohlsson har en dörrklocka som kan spela upp mp3 för300 pix, det borde gå att modda tryckknappen rätt enkelt. Dock är det inte DIN-fäste.
 
Hur ska den skilja mellan brevbäraren och reklamutbärarna?
 
Om jag var brevbärare och fick ett sånt meddelande slängt i ansiktet varje gång jag skulle leverera din vanliga post så skulle både din mp3spelare och din post dö en plågsam död. Men sen är ju jag å andra sidan inte särskilt lämpad för det yrket :D
 
jag får väl spela in "må tusen kameler bajsa i din hall och låt dina födelsedagstårtor för evigt smaka kassler och lök om du lägger reklam i den här lådan" så behöver den inte skilja på någon...
 
  • Gilla
vilpi
  • Laddar…
Vilken melodi går den sången på?
 
Jag har försett flera MP3 spelare med yttre start, det är bara att öppna och hitta igen anslutningarna till startknappen och löda på trådar.

Protte
 
mexitegel skrev:
Vilken melodi går den sången på?

Jag väger mellan nationalsången och rönedala valsen :D
 
Jag röstar på du gamla du fria :)
 
Varför kravet på DIN-skena?
 
/: DIN sol, din himmel, DINa ängder gröna.:/ ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.