Hej

Har tagit upp golvet för att rikta upp reglarna. Passade i samband med detta på att byta ut de gamla värmerören och har dragit två st LK Pex RiR mellan tänkt fördelare och den nya lågtempradiatorn från Rinkaby.

Imorgonbitti hade jag tänkt skruva dit det nya massiva trägolvet men så kom jag på ett par funderingar som jag hoppas få dryfta med er,

1. Har haft pex-rören i garaget två vintrar. Lät dem tina upp lite försiktigt innan jag drog dem mellan golvåsarna. Vad är risken att de kan vara otäta? Inte måste jag väl provtrycka dem innan jag lägger golvet? (Det kommer bli ett mindre helsike om de skulle vara otäta, verkar ju inte helt lätt dra igenom ett nytt rör i skyddsröret fastän jag klamrat rätt bra.

2. Hur har ni gjort med genomföringen till radiatorn. Tror (ska kolla noggrannare imorn) cc-måtten till radiatorn är 76mm från vägg. Har ni satt någon speciell fixtur eller bara pallat upp med lämpligt mothåll?

3. Låter ni ytterrören sluta i höjd med innergolvet, eller under. Täckbricka? Täckrör?

Tack på förhand!
 
dålig tajming lägga upp en fråga fredag kväll, jag vet och får skylla mig själv, nu kör jag på :)
 
Hur har det gått?

1. Ingen fara
2.Gjort en egen liten fixtur
 
Tackar som frågar! Jag byggde egen liten fixtur - av ren tillfällighet visade sig en vanligt 45mm regel på befintlig golvbjälke ge de 76 mm i cc-mått jag behövde. FixTUR? ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.