Köpte Powermax från Securitywarehouse i UK, fungerade bra med snabb leverans och bra priser. Ett problem dock: när jag ska ansluta telefon har jag inte den väntade "jacket" i centralen för kabeln, bara plintar med (Set & Line) med två stycken anslutningar. Iofs kan man kapa en telekabel och ansluta men den har ju fyra kablar, inte två? Vad göra?
 
Hej,
För att larmet ska kunna ringa ut kopplar du din telefonlinje på LINE.
Vill du seriekoppla telefonlinjen så att signalen går igenom larmet så kopplar du inkommande linje (efter ett eventuellt ADSL filter) in på LINE sen kopplar du signalen ifrån larmets SET till nästa jack.
 
Om du tittar på ditt telejack så är det de 2 undre (mellan hålet för plastpiggen) som ska till LINE och för att sedan koppla vidare, dra från SET till de övre 2 hålen.

Lycka till...
 
Hej igen,
Kanske rörde till det i min förklaring. Men om du ska koppla larmet i serie innan ett befintligt jag så gör du följande. Den kabeln som idag sitter på de nedre skruvarna på jacket (inkommande till det jacket) ska skarvas ihop med en ny kabel och kopplas in på LINE. Sen så drar du en ny kabel ifrån SET till den nedre skruvarna. Nu ligger larmet i serie innan jacket.
 
Köpte Powermax från samma ställe för ett par veckor sen och hade samma problem. Det gick emellertid bra att kapa telekabel och ansluta den, se fig.3.3 på sida 6 i "installer guide" hur ansluter man de 4 trådarna. Röd och grön går till "Line", två andra till "set". Fungerar att ringa vid alarm, och för att sryra larmet via telefonen.
 
OK, jag får testa. Tack för svar!
 
Tar upp den här gamla tråden som är aktuell för mig
Har seriekopplat enligt anvisning i tråden, enligt bifogad bild

Får trots det LINE FAILURE.

Jag har 50 V över både LINE och SET


Tacksam om någon kan leda mig på rätt spår

 
Har även provat med att koppla in larmet med en telepropp i jacket, med LINE ansluten till de 2 nedre anslutningarna och SET till de 2 övre.
Problemet med LINE FAILURE kvarstår.

Kan tillägga att jag inte har någon GSM modul ansluten till centralen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.