Kollade golvbrunnen i tvättstugan eftersom det börjat lukta "skunk".

Inte så konstigt att det luktade: Uppe på vattenlåset är det är öppet hål, där det (om mitt minne inte sviker mig helt) väl brukat sitta något slags vit plast-/gummiplugg på den här typen av golvbrunn (från 1989 då huset byggdes). Har tyvärr inte kvar någon likadan golvbrunn eftersom jag renoverat båda badrummen...

Efter lite grävande i botten av vattenlåset hittade jag plastpluggen, som dock inte längre passar i hålet längre, eftersom det är för stort ...

Är det någon som har ett bättre förslag på vad som hänt än att vi haft påhälsning av en råtta?
Öppet hål i vattenlåset på en blå golvbrunn, indikerar saknad vit plugg, potentiell råttpåhälsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och en fråga till: Vad har den vita pluggen och detta hål för funktion? (Bra att veta om jag ska försöka laga vattenlåset "tillfälligt" inför framtida renovering av tvättstugan ...) :)
 
Jag ser inte bilden, det kanske fungerar för andra, det blir bara en grå ruta.
 
Ser inte bilden, men pluggen finns där för att underlätta vid rengöring. Utan plugg så kommer luft att dras bakåt och in i huset kommer avloppslukt! :thumbdown:

Man kan köpa nya pluggar hos rörfirman, men i ditt fall så är det ju inte pluggen som det är fel på...
 
Öppet hål i vattenlåset på en blå golvbrunn, indikerar saknad vit plugg, potentiell råttpåhälsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provar att ladda upp bilden igen ...
 
Krilleman
Det där är gjort av en gnagare!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.