Min tvättmaskin låter när den certifierar. Låter även när jag snurrar trumman för hand+går lite trögare. Jag tror det är lagrer som gått sönder. Maskinen är 5 år, Huskvarna. Någon som vet om det är värt att byta, går det, kostnad?
 
A
det finns ju olika husqvarnor
byggda
på olika fabriker
en del hyffsade och en del bara skit
Jag bytte på en Samsung för ett tag sedan det var 8000.- i delar sen tillkom arbetet
men en 5-6000,. lär det ju lätt kosta
ca 3h arbete

kolla med electroluxservice om de tar detta på sitt fastpris åtagande
5 års garanti brukar husqvarna har du tur?
kolla om de tar det på goodwill
 
Tack. Jag ska kolla garantin, tänkte inte på det. Känns inte värt att laga när jag kan köpa en ny för 7000 kr.
 
Jag började fundera...räknas trasiga lager som "fel" och inte är normal förslitning? Med tanke på garantin...
 
electroluxaren skrev:
det finns ju olika husqvarnor
byggda
på olika fabriker
en del hyffsade och en del bara skit
Jag bytte på en Samsung för ett tag sedan det var 8000.- i delar sen tillkom arbetet
men en 5-6000,. lär det ju lätt kosta
ca 3h arbete

kolla med electroluxservice om de tar detta på sitt fastpris åtagande
5 års garanti brukar husqvarna har du tur?
kolla om de tar det på goodwill
Köpte du ett lager för 8000kr, till en sketen tvättmaskin??? Det måste väl ha varit någon 100.000kronorsmarskin till någon häftig tvättinrättning hoppas jag.

5-6000kr för ett lagerbyte på en 5år gammal maskin innebär ju att det bara är att skrota maskinen, om man inte får det på garanti.

Är dessa lager gjorda av guld, så måste de vara ganska stora för att motsvara priset per gram. Så vad är de egentligen gjorda av, eftersom de kostar så mycket.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
T
JohannaLinda JohannaLinda skrev:
Jag började fundera...räknas trasiga lager som "fel" och inte är normal förslitning? Med tanke på garantin...
Det kan bara tillverkaren svara på men det kan ju vara stor skillnad på om den används av en ensamstående som kör 1-2 tvättar i veckan och en stor familj som kör 1-2 tvättar om dagen och sen kan den användas av någon som kör mattor eller annat i den som den inte är byggd för.
Har svårt att tro att det kommer att gå på en garanti efter fem år.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
T Testarn skrev:
Det kan bara tillverkaren svara på men det kan ju vara stor skillnad på om den används av en ensamstående som kör 1-2 tvättar i veckan och en stor familj som kör 1-2 tvättar om dagen och sen kan den användas av någon som kör mattor eller annat i den som den inte är byggd för.
Har svårt att tro att det kommer att gå på en garanti efter fem år.
Nä men goodwill om det är vanligt fel
 
Jag har en Husqvarna tvättmaskin (QW147272). Installerad 2015.

Bytte trumma och värmeelement för fast pris (1995:- ). Detta var förra året, då var maskinen 8 år gammal.
 
A
G Glad armatur skrev:
Jag har en Husqvarna tvättmaskin (QW147272). Installerad 2015.

Bytte trumma och värmeelement för fast pris (1995:- ). Detta var förra året, då var maskinen 8 år gammal.
det är fler och fler av elx servicegivare som går ifrån fast pris
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.