Hej Byggahus!

Har ett avloppsrör under huset som lossnat helt och kan därför inte använda badrummet då allt från avloppet rinner rakt ut i krypgrunden. Anledningen till att det lossnar är en väldigt gammal och dåligt y-rör av någon form som inte går att byta utan att riva badrumsgolvet ovanifrån.

Jag har inte möjlighet att byta ut rör och kopplingar just nu utan tänkte försöka att fästa det igen med delarna som finns. Därför undrar jag om någon har erfarenhet av hur jag kan fästa ihop kopplingarna lättast i form av någon bra tejp eller liknande?

Kan hemförsäkringen täcka detta likväl som dom täcker exempelvis vattenskador? Eftersom detta förmodligen inte går att reparera på ett bra sätt utan att riva badrumsgolvet och byta det gamla "y-röret" som sitter genom golvet.


Hoppas på några bra tips och råd snarast då huset är befriad från flera badrum.. :S

Med vänliga hälsningar.
 
  • IMG_0373_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta ett hålband/spikband och dra under 90* böjen och skruva upp böjen mot trossbotten. Då kan den ej glida ur mera.
 
Tack för tipset, testar det och hoppas jag slipper ner under igen på ett tag då!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.