Hejsan allihop!
Kanske lite fel forum men jag tror att det finns många kunniga människor här.
Jag har en subwoofer av märket REL som är trasig.
Den låter en stund och sen lägger den av och den brummar lite sen bara.
Om den får stå utan ström ett tag så går det att få igång den igen men efter ett par sekunder så blir det lika. Vad kan vara fel? Den blir inte het på nån komponent men nåt måste ju bli överbelastat så. Var kan jag börja söka?


// HEDIN
 
om det är en aktiv sub så skulle jag gissa att du har något fel i förstärkaren.Kanske något överbelastningskydd som har fel. Är den passiv så är det väl bara själva baselmentet som kan ha något fel. Eller förstärkaren som den är ansluten till.
 
Den är aktiv. Hur ser en sån komponent ut?

// HEDIN
 
REL har jag för mig gör endast aktivate "subbor",
dvs,, stärkaren är inbyggd,,, något med slutsteget i den verkar ju må lite "G.Persson" och behöver troligen en översyn. Normalt är det inte direkt "vanliga" slutsteg i subbor, utan mer effektiva och stabila grejor,,, en sak jag råkat ut för som påminner om din situation var med en av mina Mirage,,, då var det powersuppliet till slutsteget som var paj,,, ..

Just det att den först fungerar och sen går över till att bara "brumma" låter som om något där dör ut...,,,,


Ett tips;
http://rel.net/techform/techform.asp

Fyll formuläret på deras (rel's) hemsida, dom är ju en väl ansedd aktör,, så gissar på att dom bör svara...,,,
 
Tackar!
Ska prova det.
Ska ta med den till jobbet och mäta lite också.


// Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.