Närbild på en stol med kromade ben på ett orientaliskt mönstrat mattgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart läderfåtölj med fotpall, retro stereoanläggning, vinyler, inomhus växt, orientalisk matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tjena!
Har en gammal nittiotals snurrfåtölj i läder med metallstomme och fot i metall. Älskar den där fåtöljen, men tyvärr har själva snurrplattan gett vika med åren och nu har metallröret som liksom fäster foten med själva fåtöljunderredet helt gått av. Har kollat lite i renoveringabutiker efter ny snurrplatta men inget passar. Ej heller har jag lyckats hitta nån passande skruv eller gängad cylinder att ersätta det gamla röret med.

När jag googlar på möbelrenovering hittar jag bara folk som jobbar med trä- eller lädermöbler samt tapetserare. Ingen som verkar ta sig an metallkonstruktioner i möbler. Tacksam för hjälp vart jag kan vända mig eller fixa själv. Bor i Stockholmsområdet.

Det som håller ihop konstruktionen på bilden är en lång skruv i en gängad cylinder jag försökte med. Men det är inget som håller för att sitta i.
 
Plocka isär allt , kom ihåg hur det sitter ( fota ) ta med gejerna till en plåtfirma så kanske du kan få hjälp, en plåtis råkar alltid ut för div konstigheter i jobbet och får lösa på plats. Vad kostnad blir, ingen aning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.