När jag gjorde rent spabadet såg jag att fjädern som sitter till "spjället" där man sätter i filtret var sönder. Behövs denna bytas eller är funktionen god ändå? Kan tänka mig att det varit så ett tag och jag har inte märkt av någon felfunktion.. Tänkte fylla på vatten nu annars. Bild på den trasiga och den hela.
 
  • Insyn i ett spabadets filterhållare med en synbart trasig fjäder vid spjället.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interior av ett spabad med fokus på en trasig fjäder vid spjället för vattenfiltret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är fjädern till bypassen som är kass.
Det enda som händer är att en del av vattnet går förbi filtret, men om du inte har några problem med vattnet så ät det väl bara att köra på.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det är fjädern till bypassen som är kass.
Det enda som händer är att en del av vattnet går förbi filtret, men om du inte har några problem med vattnet så ät det väl bara att köra på.
Tack. Verkar vara svårt att byta också. Är skumisolerat på undersidan och ovanifrån verkar det inte gå.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Nu har jag fyllt på och provkört. Det är den som går till cirkulationspumpen som är trasig. Det innebär att den ligger ner hela tiden. Den andra som är till jetsen ställer sig mittemellan läge uppe och nere när pumpen inte går. Jag har väldigt dålig koll på hur det fungerar men i och med att det är ett hål vertikalt sugs väl vatten utanför filtret in i rörsystemet också? Det gör det ju även om fjädern skulle fungerat. Eller tänker jag fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.