Är det någon större skillnad mellan dessa i kvalitét, pris osv?

 
Jag har, från flera olika byggvaruförsäljare, fått sagt till mig att det inte är någon skillnad alls på Traryd, Elit eller SP fönster. Det är t.o.m. svårt att se skillnad på de levererade fönstrena säger de. Det är ingen skillnad på utseende, kvalitet, leveranstid, servicenivå om något skulle hända, etc säger dom. Det som kan skilja är priset beroende på vilket avtal de har med leverantören. Om man ska bygga ett nytt hus och ska beställa alla fönster på en gång behöver man inte leta kampanjer för man får "mängdrabatt" motsvarande kampanjernas värde ändå. Mitt tips är att ta en fönsterlista och be om offerter från flera ställen.
 
Ok, hugget som stucket då...

Tack för svar!!
 
Jag har ca 16 fönster och tre altandörrar från traryd här hemma och har inget att anmärka på dom. Ett fönster knirrade lite vid stängning pga gångjärnet satt lite snett - detta fixade en servicekille med mycket kort inställelsetid.

Jag är nöjd.
 
8) Jag är också nöjd med mina Trarydsfönster. De var dessutom billigare än Elit. :D
 
Vi har köpt fönster för knappt 100.000 SEK till vårt nya hus. Trarydsfönster var ca 15.000 SEK billigare. Det vi inte är nöjda med vad gäller Traryd var att de INTE kunde göra kombinationer i en och samma karm till sina aluminiumklädda fönster. Elit-fönster hade inga problem att i en och samma karm kombinera ett öppningsbart med ett fast fönster. Med Traryd har vi istället fått sätta två separata fönster kant-i-kant med en aluminiumlist i skarven. Det blir mycket tjockare karm i mitten med andra ord. Inte snyggt eftersom det skiljer några mm i höjd på dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.