Har en "trappa" eller försök till det i vår trädgård som går från en gräsmatta till en grusgång med lutning.
Tidigare ägare har byggt en trappa utav murstenar och fyllt stegen med grus.

Det verkar inte ligga något direkt bärlager eller sand under så stenarna rasar ned i sidorna lite då och då.
Tänker även gå från tre till fyra steg då den är på tok för brant som det är nu,
Tänker mig att göra någon mer permanent lösning och söker inspiration.

Hur skulle ni byggt/fixat trappen i den här situationen?
 
  • Trädgårdstrappa av murstenar fyllda med grus, där stegen rasat åt sidorna. Trappan går från gräsmatta till grusgång, omgiven av växtlighet och träd. Flera fotbollar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kneckenbauer skrev:
Har en "trappa" eller försök till det i vår trädgård som går från en gräsmatta till en grusgång med lutning.
Tidigare ägare har byggt en trappa utav murstenar och fyllt stegen med grus.

Det verkar inte ligga något direkt bärlager eller sand under så stenarna rasar ned i sidorna lite då och då.
Tänker även gå från tre till fyra steg då den är på tok för brant som det är nu,
Tänker mig att göra någon mer permanent lösning och söker inspiration.

Hur skulle ni byggt/fixat trappen i den här situationen?
Jag skulel grävt ut och lags sand under för varje steg och sedan kanske ngn klick betong, där det behövs, för att stadga upp. Sen murat upp trappstegen och efterfyllt med singel, eller stenlagt även mellan tarppstegen (efter tycke).Ca 18 cm höjd brukar ju vara en bra steghöjd på trappor, men sen gälelr det ju att man antingen har lagom för ett steg eller två (eller längre) så man inte behöver ta typ 1,5 steg mellan trappstegen :)
 
  • Gilla
kneckenbauer
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.