Jag hade tänkt att vi med ont om förvaring skulle nyttja den lilla del under trappan som finns så jag bröt upp gipset där.
Den inringade blå regeln vill jag såga av för annars blir det lite trångt & konstigt.
Jag känner mig inte 100% säker på att den inte är bärande även om jag som rätt okunnig inte tror det.
Är det tryggt att såga av den snett jäms med vagnstycket på trappan som går innanför gipsskivan?

Edit det är två halvtrappor så det är den nedre trappan rakt fram jag undrar över.
 
  • Utrymme under trappa där gipset delvis brutits upp för eventuell förvaring. En vertikal regel är inringad med blått för diskussion om den är bärande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är vagnstycket förankrat i den bakre väggen?
 
S Småbrukaren skrev:
Är vagnstycket förankrat i den bakre väggen?
Det ser så ut. Den går upp & vilar på den som det ser ut
 
Då är den knappast bärande. Ta loss den. Be någon hoppa i trappan och se om det sviktar.
 
  • Gilla
jamaica
  • Laddar…
Varför är det gips på insidan av väggen? Hur har det gått till?
 
S Småbrukaren skrev:
Då är den knappast bärande. Ta loss den. Be någon hoppa i trappan och se om det sviktar.
Skönt. Jag tar bort den. Tack
 
S Småbrukaren skrev:
Varför är det gips på insidan av väggen? Hur har det gått till?
Fråga inte mig men jag skulle tippa att den väggen är en modul som sattes in hel & att den då var beklädd på båda sidor. Men jag vet inte. Radhuset är från -58.
 
Svajar det får du väl ta och sätta tillbaka den helt enkelt.

Angående modul, i så fall bör man ju ha kunnat komma åt utrymmet från något annat håll och velat ha en fin vägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.