Status
Tråden går ej att kommentera.
Är i full gång med trappa och kök för tillfället.
Trappan har fått 85mm massiva ek steg som jag har fräst spår i för o passa på de "armar" som vi monterat på väggen. I köket börjar det se lite mer färdigt ut. Bla har vi fått upp fronterna, handtag, diskbänk,bänkskiva med häll och ungnar mm.
Ja o så har vi tapetserat en del och det åter står nu bara en vägg att tapetsera innan inflytt. Stora jobb som återstår nu är:
montera el, brytare uttag och spottar.
tillverka räcke till trappa och övervåning.
lägga golv i hallen uppe och köpa och lägga golv på nerevåningen
lister och foder
kyl o frys
stock runt kupan på vedspisen
lite pärlpont i kök o hall
brandvarnar system skall monteras, men rör är ju dragna redan
Nästa vecka kommer röris och kopplar in vatten. (toa på övervåningen, diskbänk och tvätt stuga.)

Ja det börjar bli spännande kommer vi in i huset under -09 ?


Här kommer ett par bilder från Linnekullen!
 
R
Snyggt!!!
 
M
Härligt kök... kan verkligen tänka mig ett sådant själv... sedan är hon ju för goe eran ryttare! Ja hela huset är "kanon"
 
M
Väldigt snygg och häftig lösning på trappan..Har dock en fråga .Hur har ni löst att trappstegen inte "svajar" när man går på dom.Hur har ni fäst in dom i väggen?
 
Ser mycket trevligt ut! Hur går det med räcket?
Tobias
 
Tack kul att fler än vi gillar de lösningar vi har på vårt drömhus.
mrki vi har förstärkt väggen med 145x45 reglar cc 25. bägge sidor av väggen är klädda med 19mm MDF o 13 mm gips (finns någon bild tidigare i bloggen) i de har vi bultat fast 120x5 plattjärn som vi svetsat två höghållfasthetsståls rör ( två i varandra) men räcket kommer även konstrueras så att de tar enhel del av belastningen så nu svajar stegen kanske 8-10 mm vid 80 kg belastning 70 cm ut från väggen.

Jo räcket Tobbe. Har idag hyvlat och fräst profil i de tre stora stolparna i ändarna. sen kvistlackat och grundmålat samt slipat alla stolpar, de mindre fräste jag i helgen. Så nu återstår bara två lager täckfärg och samt montering. Ja å så handledarna. men jag kör efter ditt tips så handladarna kan ju komma på senare då jag kan ha en tunn plyfa inuti handledarn och som kan fungera som tillfällig handledare under inflytt!

Tack för tipsen!
Idag är det endast en månad kvar till inflytt!
 
U
Hej på er!
Jag måste bara skriva och säga att era bilder på huset är helt underbara!!
Ni har verkligen gjort det fint!
Ni får nog en härlig Jul och Nyår att se ifram emot.
Lycka till och hoppas er flytt går enligt planerna. Mvh Ulrika
 
Hur går det, några bilder på räcket?
 
Ja, hur går det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.