P
Håller på och förlänger altanen med 2 meter men då det är berg på ena sidan går det inte ha samma bredd hela vägen så nu funderar jag på hur det kan göras på snyggast sätt. Som på bilden eller ska det kanske vara ett litet rundat innerhörn ?

På berget tänkte jag ha grillen i fortsättningen för att slippa få brännmarken på altan.

Delvis förlängd träaltan bredvid berg, varierande bredd mot bergskanten, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete på en altanförlängning med verktyg och byggmaterial synliga, intill en frodig häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Figursåga varje bräda.
Trätrall som figursågats för att anpassas till en stor klippa, med målarpensel och tejp på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
b8q och 6 till
  • Laddar…
P
Jo det var min första tanke men berget är bara ca 1 cm för högt på ett par ställen så det blir inte så mycket att såga efter. Som det ligger nu har alla bräder lite spel till berget.
 
P Peter_K skrev:
Jo det var min första tanke men berget är bara ca 1 cm för högt på ett par ställen så det blir inte så mycket att såga efter. Som det ligger nu har alla bräder lite spel till berget.
Det gör inget. Blir snyggast så
 
  • Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
P
Vet inte riktigt hur det ska gå till. Berget är ju i stort sett plant så de flesta bräder går ovanför, endast ett par tre stycken tar emot berget.
Hade berget varit högre än altanen hade det ju varit fint att figursåga mot.
 
P Peter_K skrev:
Jo det var min första tanke men berget är bara ca 1 cm för högt på ett par ställen så det blir inte så mycket att såga efter. Som det ligger nu har alla bräder lite spel till berget.
Såga/bila/spräck bort det lilla som är ivägen.
 
P
Ska ta en titt imorgon hur mycket det rör sig om. Trallen måste dit imorgon för på söndag ska partytältet upp inför dotterns examen
 
P
Efter 2 timmars sågande med diamantklingan, borrande, bilande och hackande gav jag upp. Så värst mycket till kontursågande blev det inte heller.
Delvis nybyggd trätrall bredvid en befintlig grå trädäck med skräp och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.