Hej alla kunniga!

Vi har köpt vårt första renoveringsobjekt och kommer därav behöva renovera badrum. Dock kommer detta inte kunna ske direkt. Vi har vid tillträde alltså ett väldigt gammalt och fult badrum med en ganska stygg plastmatta på golvet.

Min fråga är om man kan lägga trall eller denna: https://www.bauhaus.se/golvplatta-b...vcmMWubkity4p7BVkg3bizroryitSzjoaAjy-EALw_wcB tills dess att man renoverar? Vi pratar om att detta då ska ligga i ca 6-12 månader. Funkar det rent praktiskt eller kommer det innebära eventuella värre skador i badrummet så som fuktskador? Huset har enbart ett badrum vilket gör att det kommer användas en del.
 
Går bra, helt ok tillfällig lösning. Vem gillar sunkiga plastmattan från helvetet ;)? trevlig helg.
 
  • Gilla
Ryberg
  • Laddar…
Tack för snabbt svar! Precis vem tusan vill ha det? men den jag hänvisade till skulle alltså kunna funka ett tag i badrummet?
 
S
Bemöda dig inte att sätta upp det där. Kommer se ännu konstigare ut. Hur gammal är mattan? Testa istället att måla den. Ibland blir det bra, ibland mindre bra. Finns flera trådar som berör ämnet om du söker.

I stora drag så slipar du av mattan med lämpligt sandpapper, tvättar sedan noggrant av med rödsprit. Grundar sedan med häftgrund och avslutar med två lager med lämplig färg, antingen golvfärg eller våtrumsfärg.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
Kommer det inte bli väldigt svårstädat med trall eller plattor i badrummet ?

Det kommer vara rena rama silverfisk heaven i det golvet efter någon månad av mysig fukt/hudflagor/tvålrester fest....

Låt det vara som det är, min erfarenhet är att allt blir snabbar fixat om det är outhärdligt fult, då MÅSTE man ta i det nu ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.