Hej,

Jag har en liten trädgård där en del har trätrall, den fanns när jag flyttade in. Under trallen är det någon typ av duk och sen ett par centimeter luftrum ner till marken. Nu har jag upptäckt att det tycks bo sniglar under trallen och eftersom jag verkligen inte gillar sniglar funderar jag på om det skulle gå att hälla på en massa sand på trallen för att täcks igen det hålrum som finns under den mellan marken och själva trallen plus i springorna mellan brädorna, i syfte att försvåra för sniglarna att vara där. Jag förmodar att det här kommer vara problematiskt ut fukthänssende, men trallen är rätt sliten som den är så jag tror oavsett inte den kommer ligga för evigt. Därtill är den en bit ut i trädgården, dvs. inte i anslutning till huset och inte heller så att någon är på den hela tiden (jag har en annan stenlagd uteplats som används betydligt mer). Är det någon som har någon erfarenhet av detta eller som kan säga något kring om det är något som går att göra och leva med?

Det kan tilläggas att jag redan lagt ut medel mot sniglar och även hällt kokande vatten över trallen, men det verkar inte hjälpa och jag är rädd att sniglarna lägger ägg därunder träet.

Tacksam för input!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.