Skissar på eldragning i badrumstaket (sänka taket) vad jag förstått så lägger man trafon intill ett av spottlightshålen. Min tanke är att ta el från en takdosa från andra sidan badrumsväggen (borra genom väggen för att få in el i badrummet, hålet borras så att man kommer direkt in i det tänkta sänkta takets mellanrum) Istället för att "böka" med att ha trafon i taket så kan den väl ligga i en liten box/"kopplingsbox" utanför badrummet? ...blir då lätt att byta trafon om så behövs. Boxen skulle inte heller synas då den kommer sitta ovanför en garderob i hallen. Okej lösning eller föredrar man ändå att lägga trafon i taket?

el hemma.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Det blir kanon förutsatt att du inte ska ha halogenspots som blir längre än 3 m från trafon. Har du tänkt ha LED så är avstånden i ett badrum inga problem.
 
Müssli skrev:
Det blir kanon förutsatt att du inte ska ha halogenspots som blir längre än 3 m från trafon. Har du tänkt ha LED så är avstånden i ett badrum inga problem.
Det blir nog Led om jag hittar nått passande. Har inte riktigt bestämt mig hur jag skall göra med taket dock. Sänka hela taket eller bara i kanterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.