Har väl mer eller mindre bestämt mig att köpa ett träväxthus 14,6m2 från Glasbackens.
http://www.glasbacken.se/
Dels för att priset är tilltalande, samt att ett trä växthus känns mer gediget än ett aluminium hus.

Kanalplast i taket som skall skugga under heta dagar och hålla värmen (om vi i framtiden bestämmer oss att ha uppvärmt under vintertid.)
Väggarna skall vara av glas eftersom vi vill se ut.

Jag ser någonting liknande bilden framför mig:
tb_33.jpg

Är det någon här på forumet som har ett hus därifrån eller känner någon som köpt ett?
Det skulle vara bra att få lite åsikter om kvaliteten, passformen mm.
 
Jag det blev ju inte så många svar här.........:rolleyes:

Det gör ju inte iof så mycket för vi har beställde ett sånt här istället från Classicum:
Helios-7.jpg

Leverans om 8-9 veckor tyvärr.....
 
Vad fick dig att ändra dig?
 
Det vi allra helst ville ha var ju ett uterum!
Men eftersom vi har en pyttig tomt och växthuset (läs uterummet) kommer att ligga nära tomtgränsen så känndes det som att vi inte ville utmana grannarna för mycket genom att smälla upp nått stort schabrak. Ett växthus i glas accepterar de ändå!

Vi ändrade oss bl.a:
....för att slippa måla träprofilerna i framtiden kändes inte så lockande!
.... för vi tyckte nog att det blev lite väl klumpigt med en murad sockel.
.... då jag inte orkar mura upp sockeln, det är så mycket annat som går före just nu....
.... för att vi inte kunde få in en extra dörr på gaveln på Glasbacken huset.

Egentligen är väl den enda nackdelen priset, som nu nästan dubblades (från 28' till 50') :(.

Men man lever ju bara en gång!
Jag tror ändå att vi kommer att få mycket glädje med växthuset även om det troligen blir mera mys än odling!
 
Då ser vi fram emot en ny projekttråd för ditt växthus :).
 
Jepp!

Självklart kommer en tråd om växthuset!

Har börjat lite smått med inköp av krukor till uteplatsen, och funderar som bäst på vad vi skall fylla dem med....bambu/syrener/clematis/spirea/rosor......
Jag ändrar mig varje dag när jag kommer på någon ny växt som jag bara måste ha!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.