Ska skruva glespanel 28x95 för golvvärme ca 75kvm.
Kommer att göra av med ca 1250 st skruv.

Står därför inför ett val vilken skruv ska jag köpa??
Har kikat på Grabber PWS62Z 4,8x62 mm säker bra skruv men SVINDYR..

Har även funderat på ByggMax NovaFix 4,5x60 mm Tookbillig i jämförelse med Grabber.

Har dock inte "bara" bra erfarenheter från ByggMax skruv.

Är det någon som skruvat mycket med ByggMax NOVAFIX??
Bra, dålig eller skitdålig??

/ Josse
 
Räcker det inte med vanlig 50mm spånskiveskruv?

Min erfarenhet av byggmax spånskive- och gipsskruv är att spåret inte alltid sitter centriskt på skruven och att det är fler som är ogängade eller felaktigt gängade än kvalitetsskruv från tex essve.

/Patrik
 
Hej.

Heller ingen koll på just Novafix, men spånskive- och gipsskruven funkar då utan problem. Nån enstaka borde ha fastnat i en kvalitetskontroll, men de allra flesta duger utmärkt.

/Henrik
 
Hej.

När jag byggde om övervåningen hemma drog jag några tusen novafix-skruv. Hade inga problem med dom.
Tror jag kanske fick kassera ca 10 skruvar, pga att dom gick av eller pga att jag drog sönder skallen (pga dåligt bits). Med andra ord så funkade typ 99,5% av skruvarna klockrent.

Köp dom, dom är helt klart prisvärda.
Skulle jag göra om det skulle jag köpa samma skruv igen.

/Mattias
 
Tjena "MatCan" det blev Novafix, var och köpte 1000 skruv så vi får se vad dom går för, tack för ditt svar..

/ Josse
 
jag som precis ska såga Novafix skruvarna ...


tycker inte att dom håller måttet om man jämnför t.ex med Spax skruvar. köpte 1 paket 3,5x40 novafix som jag efter några skruvar slängde och körde och köpte spaxen istället
 
För mig som hemmasnickare så fungerar Byggmaxskruvarna bra, däremot när jag kommer upp på dimensioner kring 6*100 eller längre så väljer jag Gunnebo med torxskalle.
Och se till att använda rätt bitstyp, storlek och av bra kvalite, tror att vi hemmasnickare slarvar här ibland och skyller på skruven då två olika fabrikat kan ha olika skruvskallar (ph resp pz).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.