Är det tekniskt möjligt att slipa ett repigt trägolv med en slipmus (inser att det kommer ta tid) ? Vad ska man använda för slippapper?
 
Om du slipar specifika jack så kommer det initialt se fantastiskt ut. Men eftersom du slipar bort själva brottet i fibrerna så riskerar dom att svälla upp istället så jacket kommer ut som en bulle.

I övrigt så har jag slipat ett golv på 25kvm med en handbandslip och fick gott resultat. Men även det var slitsamt och tog tid. Slipmus kommer att vara så extremt tidförödande att det inte går att motivera. Det biter helt enkelt inte nog mycket och är det minsta ytbehandling så kommer sandpappret sätta igen direkt.

Så mitt svar är nej om du ska slipa hela golvet i ett normalt rum. Småytor typ garderob eller små skador går säkert utmärkt.
 
Använd slipmaskin och cirkelsåg ligger på ett ljust trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat ljus furugolv i ett rum med vedspis och obehandlade träväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tillägg: jag slipade med K120 först och sedan K240 för hand. Borde kört K240 med någon sorts maskin typ giraff eller liknande med lite slipyta.
 
Det är som att måla ett helt hus med en sån här pensel, det går men blir varken bra eller snabbt. Varför inte ha rätt verktyg istället?
Liten målarpensel med röd skaft och vit spets, inte ämnad för stora målningsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
axxa och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.