Söndagsmiddagen avklarad och firar dagens flytspacklande med en liten single malt = inspirationen flödar :p

Ska lägga ett plankgolv ovanpå det gamla och funderar på att lägga det nya golvet diagonalt med en fris runt. Tycker dock det skulle vara snyggt med en fris i betong. Någon som vet hur man ska lösa det? Tänkte i såfall lägga golvet och sedan sopa rent med en sänksåg och sedan hälla betong runt.

Men hur gör man då med det avstånd som behövs mellan brädor och vägg (eller i detta fall betongfris)? Tänkte att man kan dra skapa något slags mellanrum eller något med lister el dylikt, och sedan fylla på med rörelsefog. Men kanske inte blir så snyggt :S

Om någon vet något, eller provat, denna lätt förryckta lösning så vore jag tacksam för input!
 
Du har ett problem i den ordning du tänkt dig.
Gjutningen måste göras först för trägolvet tål inte fukten och betongen.
Ingjutna träbitar ger mögel.
Lägg en gjutform först gjut frisen lägg golvet men lägg en rörelsefog på 5 mm som du lägger en o list i botten på och sedan sikaflex
 
byggarätt skrev:
Du har ett problem i den ordning du tänkt dig.
Gjutningen måste göras först för trägolvet tål inte fukten och betongen.
Ingjutna träbitar ger mögel.
Lägg en gjutform först gjut frisen lägg golvet men lägg en rörelsefog på 5 mm som du lägger en o list i botten på och sedan sikaflex
Men om jag kör en liten distans mellan betongen (kanske på 5mm där jag lägger fog sen) och det nya trägolvet, borde det inte vara lugnt då? Det blir ju ingen kontakt då mellan betongen och nya golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.