Tänkte lägga nytt golv i källaren.
På plattan så ligger det ett lager sand sedan golvspånplatta på sanden och plastmatta på spånplattan.
Så min fråga är: Kan jag lägga trägolvet på plastmattan (lägger sån där vit skummatta imellan).
Har hört att det finns en matta typ platon men med mindre "bubblor" som är avsedd för att lägga under golv för bätter ventilation. Tror ni att jag måste ha en sån "platon" när det är i en källare???:confused:
 
jag hade tagit bort sanden och spånskivan....lagt platon och eventuellt pergos isoleringsskiva ovan och sen golv....allt
organiskt mot en betongplatta är ett lotteri...kan bli fukt/mögel....kan även vara torrt....
/
M
 
SAND
på källargolvet????
TA bort om du kan.
 
Man gjorde väl så på 60-70 talet någon gång(sanden) för att det skulle vara plant att lägga golvet på...
Tog bort liten del av spånplattan och sanden var fuktig men det var plast imellan så skivan hade klarat sig...
Men det blir väl till att göra som det tipsades om högre upp i tråden , tabort sanden och lägga platon osv.

Nån som har tråkigt och vill ha lite muskler?? Finns en hel del sand som ska bäras ut!;)
 
Kioca skrev:
Nån som har tråkigt och vill ha lite muskler?? Finns en hel del sand som ska bäras ut!;)
Kalla på sugbilen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.