Är det någon som har erfarenhet av trägolv i badrum?
 
Hej

Om du med "badrum" menar just BADrum kan man nog inte göra annat än avråda tyvärr.

Organiska material bryts ner och ruttnar av fukt, även om ytbehandling fördröjer processen...
 
Finns nog lösningar på det men har man inte en bottenlös plånbok så håller jag med fixarn
 
Teak funkar nog till badrum. Funkar det på båtar som ständigt ligger i vatten, så bör det inte vara några probs i ett badrum. Kontakta någon duktig golvfirma. Teak är dyrt som knark, men äckligt stiligt ;)
 
Teak är stiligt, jodå. Men som båtägare måste jag nog inflika att även om man frekvent använder teak, mahogny och ek i båtar så är det långt ifrån underhållsfritt :) Inget träslag motstår vatten och fukt utan att skötas noggrant. Epoxilack hör till gudagåvorna i sammanhanget.

Det är kanske charmigt att ideligen slipa, lackera och polera i badrummet istället för på träbåten...


stiligt är det som sagt, och inget är omöjligt ;)
 
Kolla in klinker som ser ut som trägolv. :) Jag vet att det skall finnas (Konradssons?), det är rätt vanligt på sydligare breddgrader där man inte lägger in trägolv i så stor utsträckning som vi gör här i Sverige.

 
Men varför skulle det inte gå att ha trä i badrummet? Man får såklart ha sten/klinker vid själva duchhörnan men resten måste ju kunna funka med trä, så mycket vatten kommer det ju inte på golvet?
Vi är inte på g att renovera badrummet men jag har övervägt att lägga in såna där teaktrall plattor över vår fula brunröda golvplastmatta (väggarna är kaklade) så länge. Jag kna inte se varför det inte skulle kunna funka?
 
Jag trodde du menade att lägga in nåt nytt på tätskiktet. Men har du befintlig plastmatta så ser jag inte heller nåt konstigt att lägga in trätrall. Det finns det ju i ex bastu. :) Kolla med någon bastutillverkare vad de har för utbud.
 
Hum, jag vet inte vad orginalfrågeställaren har tänkt sig för lösning... Jag tyckte bara det lät konstigt att man inte skulle kunna ha trä i badrum.
 
Betina
Tack för alla goda tips och råd, det lutar nog mot ett teakgolv i alla fall.
Fler tips är välkomna.
 
Comfort har / hade ett badrum i sin katalog med träinlägg på vissa ytor, väldigt läckert! De använde det som annonsbild i ViV för ett tag sedan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.