en kompis till min man kompis hade köpt ett trädgårdförråd men fick inte lov från kommunen. men han har använd en del paneler till annat , men taket och dörr är fortfarande nya ej monterade dem andra delar är nermonterat. är det värt 2000 kr? den kompis som tipsade oss ska hjälpa oss att montera. min man kan hämta panelar från jobbet. men undrar vad kan vara bra och vara med?

jag har för mig att det är en sånt men ej målat. www.k-rauta.se/byggvaruhus/timmerförråd-jabo-183--9-1-m²
 
Redigerat:
Det ända jag undrar vad lovet från kommunen har med det att göra, det är ju bara 9kvm då krävs inte bygglov.
 
Thomas59
"Det enda..."
 
nej han skulle ha den utanför sin restaurang :)
 
Thomas59
Haha, agerade bara lite språkpolis.

"Det ända jag undrar vad lovet från kommunen..." där ända byts mot enda. En ända är den man sitter på.

När jag ändå är igång "...monterade dem andra delar är nermonterat...". Förslag "...monterade, de andra delarna är nermonterade..." :cool:
 
Så... det du undrar i klartext är att om det är värt att köpa den där friggeboden för 2000:-

Dock måste man montera ner lite, och sedan är lite panel använt till annat?
 
ja min man vågar inte köpa den. den är faktiskt ner monterad, men som jag gissar och förstår är, att dem behåller golvet trädäck och några panel från sidor, panel kan min man hämta från jobbet så mycket han vill. men golvet:confused:!! är den värt?
 
Det låter tveksamt om ni skall gå in i den affären.

En sådan stuga består av golv, fyra väggar och tak.
Vad är kvar egentligen för er?

Och skall ni köpa den bara för att priset låter frestande,
så kanske det inte är den storlek ni vill ha,
och så kommer ni ändå vara missnöjda, fastän priset är hyfsat.

Just golvet bara är kanske inte värt så mycket.

Men om din man kan "hämta" panel från jobbet kan han kanske hämta resten också?
 
kanske bättre att renovera våran då, det luktar fukt där inne, men min man tycker att den är lite för litet.
 
Ni kanske skulle fixa ett par ventiler i boa.

Sätt fart på gubben bara :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.