Bokrean närmar sig och jag vill ha tips...

Vilken / vilka trädgårdsböcker bör man skaffa sig som villaägare med hyfsat tilltagande trädgårdsintresse? Vilka böcker har ni som ni är nöjda med?

Här en del av Adlibris reasortiment:
http://www.adlibris.se/saledetail.aspx?category=3115
 
Din Trädgård av Karin Berglund är en jättebra trädgårdsbok. Brukar finnas på bokrean ibland för runt 100 kr. Den tar upp mycket användbart och håller länge, dvs du kommer att ha nytta av den även om du blir "mer avancerad" i ditt trädgårdsintresse...


http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9100569291
 
Akademibokhandeln rear ut 'Botanica' och den rekommenderas varmt för de som även i fortsättningen vill syssla med växter och gärna lite ovanliga sådana. Den kommer efter rean vara svår att få tag på eftersom förlaget inte längre finns. Man får mycket för 199 kr!
 
Yonna: Tjoho vilken tegelsten! Det var ingen större brist på Botanica på Akademibokhandeln. Jag bläddrade igenom boken lite lätt igår kväll och jag säger som du; man får MYCKET för pengarna! Rekommenderas!
 
www.bokfynd.nu
bra sida för att hitta lägsta priset på böcker!
 
Matc_C: Problemet är att sökmotorn inte hittar reaböckerna.... Sök på Botanica exempelvis. Den dök inte upp för 199 kr någonstans.
 
Förtydligande: Botanica ersätter inte svenska trädgårdsböcker utan funkar som rent växtuppslagsverk. Zonindelningen är baserad på amerikanskt/internationellt verktyg och måste också läsas med viss suspekthet även om den i viss mån redigerats till svenska förhållanden. Samma gäller många träds slutgiltiga höjd där vi kanske inte ska räkna med att de når 10, 15 eller 20 meter som står i boken.
 
Ja jisses... Botanica... det är lite pinsamt att erkänna att man har Botanica då man jobbar i den gröna sektorn, men oj vad kul växter det finns... Stark köprekomendation, med eller utan reapris, men skynda!
 
Hej kompisarna på forumet!

Tack för tipset, jag köpte "Din Trädgård" av Karin Berglund och är mycket nöjd, helt klart en bok att återkomma till!

Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.