Jag anlitade för ett antal år sen en trädgårdsarkitekt från Ella Trädgård i Täby. Han gjorde inte en ritning utan på en rutig A-3 papper ritade han växterna och planerade tomten. Vi köpte milimeter papper i A3-format.
Han tyckte att det skulle blir mycket dyrare om han skulle göra en riktigt planritning.
Detta gjorde han bara på 2 timmar och det kostade inte många kronor.
Jag var väldigt nöjd med resultatet och kan rekommendera dom.
Självklart gör dom planritningar också.

Tel. 08-792 29 20
 
Pelle: Vad kostar det att Hushållningssällskapet kommer och tittar och kommer med tips? Kostnad för ritning?
 
Hej!

Företaget Flisby som i huvudsak säljer marksten erbjuder via sin katalog landskapsarkitekters tjänster.
Har för mig att de tar 1.500:- för att ge ett förslag på en villatomt, sedan kan man välja olika nivåer av tjänsten.

http://www.flisbyab.se/
 
;D Trädgårdskonsulent?? det var ju oxå en titel... Allvarligt, vilken typ av råd kan en sådan ge?? är det typ hm inga röda rosor, det skär sej mot tegelpannorna, därborta ska det vara en en klippt som en anka...
 
Att anlägga en trädgård är som en barfotastepp på törnen...
 
:) Japp jag kan mörda en kaktus på en vecka... skulle behöva lära mej lita av en sån där konsulent faktiskt.
 
Jag har allt annat än gröna fingrar och därför var tacksam för hjälpen jag fick av en trädgårdarkitekt. Växterna lever fortfarande efter många år. ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.