AnneFi
Är det någon som känner till om det finns någon trädgårdsarkitekt som jobbar online? alltså utan kundbesök och sådant?
 
Jag tror ingen seriös gör så. Dom jag känner vill se med egna ögon vad det finns att "jobba" med. Det handlar om att sälja en bra produkt till dig.
Dessutom är priset inte så farligt högt.
 
AnneFi
det är enligt mig ganska dyrt.
jag hade velat hitta någon som kan hjälpa mig med min ritning och komma med förslag på grundformerna i trädgården.
Egentligen vill jag göra allt själv men jag har kört fast.
 
Vilka priser har du hört? :)
 
AnneFi
mellan 10' och 20'
2000kr ca för bara konsultation hemma hos mig.

det tycker jag är dyrt.
 
Det är nog dom priserna man får räkna med om det ska vara folk med examen och som tar det vitt genom ett bolag.

Man sparar med lätthet in dessa pengar genom att plantera klokt och enligt en vettig ritning.
Min kontakt är dock billigare. :)
 
AnneFi
Jag förstår att det kostar så mycket. men när allt annat ska renoveras så känns det ju inte som att man kan lägga massor av pengar på trädgården.

Jag blir bara tokig på att alla mina perenner är i en bunke i mitten och hade bara velat hitta ett hörn att börja i så jag vet vart jag ska flytta sakerna.
http://fiaskatter.blogg.se/
 
Det finns ju sannerligen möjligheter att få det fint.
Mitt råd är att styra upp en hel plan för trädgården, ha den sedan som riktlinje under dom kommande 10 åren. :)
Då kommer det bli jättefint och pengarna som vi nämner blir i princip ett krogbesök mindre om året.

Vill du ha mer hjälp med ritningar så får vi ta det genom pm.
 
AnneFi
Haha, sedan vi köpte huset har jag nog varit den minst sedda på krogarna. :p
jag vet om att det blir bra i framtiden :)
 
Du får göra som jag, leva på gamla meriter. :)
 
Vi beställde en ritning, och hade aldrig kunnat göra vår trädgård själva. Dessutom kostar trädgården mer än ritningen...
 
Ritningen och planen är verkligen den lilla kostnaden. :)
Några dumt placerade träd eller tokigt köpta buskar så har man i princip sparat in kostnaden för hjälpen.
 
AnneFi
JK skrev:
Vi beställde en ritning, och hade aldrig kunnat göra vår trädgård själva. Dessutom kostar trädgården mer än ritningen...
Naturligtvis, men jag har inte tänkt att köpa så mycket nya blommor och buskar.
Jag har redan en hel del perenner som behöver mer utrymme.

Svårt att förstå vilken guldgruva man egentligen sitter på när man har en trädgård full med perenner.

Säkert därför förgående husägare förra sommaren kom och lurade av mig 1 rhododendron, ett antal liljor och pioner. 10 sopsäckar tog hon med sig.

inte alltid roligt att vara en feg 22 åring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.