Tjenare..

Vi håller på som bäst att anlägga en framsida till vårat hus..
Vi har murat en liten stödmur längst med huset och planterat lite träd och buskar..
Va tycks.. kan bli något va?

mur1.jpg

mur2.jpg

mur3.jpg

mur4.jpg
 
mur5.jpg

mur6.jpg

Framför entren kommer det att bli en trappa sen..
Just nu väntar vit och svart singel på att läggas ut :) Ska bli roligt, 3 ton kommer det att gå åt.
Stora fälten blir vitt och runt alla buskar och träd blir det svart, i rosenrabatten längs ena sida kommer det också bli svart

Återkommer med bilder när singeln är utlagd, blir nog imorgon.
 
Vad snyggt, palmliljorna kommer nog att bli häftiga där. Du måste ta kort sedan o visa resultatet.
 
Ska tillägga att det är både min och tjejens första gång vi håller i en murslev och överhuvudtaget blandar murbruk när vi började med stödmuren. Finns ju ett bra forum där man kan läsa hur man gör både det ena och det andra.

Då är 3 ton singel lagt.. inte liiite jobbigt
Lite dumt ljus på dom men solen ligger lågt nu ikväll..

mur7.jpg

mur8.jpg

mur9.jpg

mur10.jpg
 
Svart singel i rosenrabatten..

mur11.jpg

där det är jord kommer det att bli gräs snart..
Förmodligen ett par svarta krukor kommer ställas i den vita singeln också med nått fint i.

Skönt när det börjar närma sig slutet på fixandet.. Trappan blir nästa projekt, sist blir att stenlägga uppfarten.
Själv är vi riktigt nöjda.. tänk va singel kan vara snyggt och praktiskt.

Ska återkomma när det börjat växa upp lite..
 
Jättefint!! Ni har lyckas....kollade in på er hemsidan och såg den OTROLIGT vackra änglatrumpet, undrar vad den är det för sort?
 
HusFru skrev:
Jättefint!! Ni har lyckas....kollade in på er hemsidan och såg den OTROLIGT vackra änglatrumpet, undrar vad den är det för sort?
Tack tack, vi blev ganska nöjda faktiskt.
Sort på trumpeten är jag inte säker på.. Det var en liten planta vi fick av en bekant som är fantast av änglatrumpeter. Tyvär klarade den inte vintern. Jag hade tydligen inte isolerat den ordentligt när jag satte in den.
 
Hejsan..
Väcker lite liv i denna gamla tråden igen.. Kan ju kanske vara till inspiration för någon annan..
Vi har nu i helgen stenlagt uppfarten också, 6 meter bred och 9 meter lång.

Vi har valt att vänta med att göra den för att bärlagret skulle få sjunka och sätta sig riktigt ordentligt. Inte ovanligt att man ser stenläggningar som blivit lagda direkt med nybygge sätter sig efter nått år.. Förhoppningsvis ska det hålla riktigt bra nu.

a.jpg

b.jpg

c.jpg

d.jpg

e.jpg

f.jpg

g.jpg

h.jpg

i.jpg

j.jpg
 
Redigerat:
k.jpg

l.jpg

m.jpg

n.jpg

o.jpg

p.jpg

q.jpg

r.jpg

Återstår bara lite småfix runt brunnar och vid muren på vänster o höger sida.
Det är redan fixat men har inte tagit foto på det än.
Sen kommer det att läggas ljus singel närmast huset och en rabatt på höger sida om uppfarten. Även där kommer det att bli lite singel.
1750 st sten lagda (5775 kg)
8 ton sättgrus/stenmjöl
Alla bilder är från lördagen så man får väl säga att det gick ganska snabbt.
Kommer ett par bilder till sen när jag fotat helheten på allt.
Blir bra va?
 
Redigerat:
Mmm, blir fint. Visst igenkännande, ... hade nästan förträngt mina 40 ton marksten jag lade för 2 år sen... men nu vart jag påmind igen... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.