Hej!
Vi har nu blivit färdiga med vårt husbygge och ska försöka få till en trädgård av alla jordhögar... Lite frågor till er kunniga därute

1. Vi har fått en offert på att jämna ut marken och fylla med massor ( behövs nog inte så mycket), lägga 10 cm matjord, asfaltera uppfart (ca 140 kvm), lägga 40 kvm sjösingel med granitkantsten, plattsättning (20*20 cm) på ca 100 kvm, "klipprand"med plattor runt hela huset. Tomten är 1100 kvm. Offerten är på ca 250 000 kr. Mycket pengar! Men säkert mycket jobb... Någon som har ett hum om det är rimligt och/eller berätta hur mycket ni betalat?

2. Är det en nackdel att lägga ut matjord nu och så gräs först till våren? (Med tanke på ogräsanstormning...). Bra tips till gräsmatteanläggning?

3. Vi tänkte sätta ett smålandsstaket runt tomten, tycker det är snyggt och vad jag förstår underhållsfritt. Vi har hund. Någon som har erfarenhet? Är ni nöjda?

Trevlig fredagskväll!
 
1, Innan jag kom till beloppet så var tanken ”oj, det där kommer att bli dyrt.”. Be de som lämnat offerten speca upp de olika delarna separat, då är det enklare att avgöra om det är en rimlig offert eller inte.

2, Fördelen med att lägga ut massor och jord nu är att det kommer sätta sig till våren. Komplettera med jord och jämna ut och så. Då kommer ni snabbare få en jämnare gräsmatta.

3, Inget att tillföra :)
 
O Exsicco skrev:
1, Innan jag kom till beloppet så var tanken ”oj, det där kommer att bli dyrt.”. Be de som lämnat offerten speca upp de olika delarna separat, då är det enklare att avgöra om det är en rimlig offert eller inte.

2, Fördelen med att lägga ut massor och jord nu är att det kommer sätta sig till våren. Komplettera med jord och jämna ut och så. Då kommer ni snabbare få en jämnare gräsmatta.

3, Inget att tillföra :)
Tack för ditt svar, jag ska be om en mer specifierad offert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.