Hej, vi har ca 20-25 större träd som vi skulle behöva ta hjälp att ta ner i Borlänge.
Är det någon som kan tipsa om någon bra trädfällare som tar ett okej pris?

Vi har börjat titta runt lite men skulle vilja se om vi kan göra ngt på priset.
Har förstått att man bara får höra rutavdrag för arbetskostnaden och det verkar som att det som främst drar iväg är kostnaden för maskinerna.
Vi är flexibla med när det påbörjas och hur lång tid det tar.
Men hur ska man tänka så man kommer ner i pris?

Pga mängden på träd och stora kronor och att det nog blir många vändor för att få undan avfallet så tänker jag att man kanske måste ta hjälp med bortforsling.

Är det någon som har erfarenhet och kan ge tips till en rookie som aldrig gjort detta tidigare?

Tar tacksamt emot alla råd :)

Stort tack på förhand!
 
Jag anlitade Champs of logging från Siljansnäs
Firman du anlitar har säkert tips på någon som kan hjälpa till med bortforsling

Vad är det för träd, björk?
 
nino nino skrev:
Jag anlitade Champs of logging från Siljansnäs
Firman du anlitar har säkert tips på någon som kan hjälpa till med bortforsling

Vad är det för träd, björk?
Tack för svaret Nino :)
det är salig blandning av allt möjligt, men inte så mycket Björk tyvärr som jag förstår är mer attraktivt för att använda som ved.
 
Man får rätt bra betalt för allt nu för tiden
Har du tänkt sälja stockarna och riset?
Vill du bli av med allt så hör med någon som håller på med ved, kanske dom kan ta ner och frakta bort allt "gratis"
Du har väl en som har såg och säljer ved norr om Borlänge på höger sida om du åker E16
 
25 träd bör utan problem ge pengar över även om virket "bara" går som brännvirke och ni får betala för att bli av med riset. Har ni möjlighet att lägga riset eller allt på hög så är det bekvämt att låta en flusbil göra allt kompaktare. De som fäller i trädgårdar har oftast kontaktnät nog för de ska kunna lösa det hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.