Vi har tre stora björkar och en stor gran som vi ska ta ner. De står så till allihop att det inte går att fälla dem i ett stycke, utan de måste tas ner i sektioner. Vi vill även ha dem bortfraktade. Någon aning om vad det kan tänkas kosta? Något förslag på vem vi ska anlita? Vad ska vi tänka på mer än att firman ska ha försäkring?
 
Jag har anlitat ett företag som heter Rubb & Stubb för trädfällning och för att fräsa bort stubbarna.
De gjorde ett bra jobb, 5 st björkar kostade ca 10.000 och de finns/fanns i Borlänge.
Ta det som ett tips.
 
Fick du dem bortforslade också då? Låter som ett helt ok pris, var/är lite rädd att det ska dra iväg upp mot 50 000kr...
 
Nej, jag ville behålla veden, så det tillkommer nog i ditt fall.
 
Vi anlitade denne kille:
http://www.skogshuggarn.se/

Han gjorde ett utmärkt och snabbt jobb, och var väldigt mycket billigare än rubb och stubb. Rubb krävde dessutom att få gå in med tunga maskiner i trädgården, medan skogshuggarn klättrade upp och sågade ner trädet bit för bit. Vi valde dock att behålla trädet för att göra ved, så jag vet inte hur han stälelr sig till bortforsling. Man kan ju alltid lägga ut det på blocket, typ "skänkes mot avhämtning".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.