Hej alla!

Skall nu påbörja bygget att ett trädäck som stäcker sig längst med gammal och ny byggnad enligt ritningen nedan.
Det jag har svårt att känna mig helt trygg med är hur bärlinor skall stöttas upp och med vilket mellanrum? Plint, plattor och hur tätt?

Är det någon som sitter på ett bra svar på detta? Jag hoppas att ritningen skall vara OK att förstå. Röda linjer är hus alternativ pool. Gröna linjer är utformningen av trädäcket och röda punkter är stöden som jag tänker mig och då därimellan bärlinor som går längst med huset.

Ja jag vet inte hur jag bättre skall ställa frågan men jag behöver hjälp med att sätta bärlinor och stöd till dessa.

Tack på förhand!
//Martin
 
  • Trädäck under konstruktion bredvid vit husfasad med stötta bärlinor och trädgårdsmöbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning över ett planerat trädäck med röda och gröna linjer samt markeringar för stödpunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Två frågor som kan vara bra att tänka igenom är dels hur högt däcket bör bli, dels vad för typ av mark som finns under. Det är inte självklart att du behöver några bärlinor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.