• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Fy va häftigt!! :D:D
 
Sandlåda? Jag full sjå att inpränta i ungarna att sanden *inte* ska upp på trädäcket.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag blir så förvirrad!

Varför alla dessa trädäck, altaner och allt vad det kallas?
Tål inte nutidens människor alls att gå på gräs?
Så det är bara tryckimpregnerat trätrall som gör att utevistelsen är uthärdlig?

Hos oss har vi fem uteplatser med några stolar och ett litet bord, som vi använder beroende på vindriktning och -styrka, och solens läge.

Men vi har inte en meter trätrall på marken.
Det går bra ändå. Kanske till och med bättre, att få känna naturen mellan tårna.
Och hönsen och kattorna gillar att gå på gräs i stället för brädor.
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Trädäck är otroligt bekvämt och härligt att ha, får man inte plats med både altan och gräsmatta är tomten alldeles för liten, ja har totalt närmare 180 kvm altan, oerhört härligt på sommaren att sitta ute och känna att de finns plats, vi har en mat del, en sol del, spa del och en morgon kaffe del, hade inte offrat 1 kvm för att få mer gräs
 
  • Gilla
SandraPeter och 2 till
  • Laddar…
buspojken buspojken skrev:
Trädäck är otroligt bekvämt och härligt att ha, får man inte plats med både altan och gräsmatta är tomten alldeles för liten, ja har totalt närmare 180 kvm altan
Det är inte utrymmet som är "problemet".
Vi har 15.000 kvm tomt så vi skulle kunna bygga ett par fotbollsplaner, tennisplaner och en landningsbana. Plus några tusen kvm trädäck.
Men det är "göttigare" med gräs helt enkelt :)
 
Byggde in belysning samt några extra elutag. De har visat sig komma väl till pass flera gånger.
 
  • Gilla
MBhus
  • Laddar…
Ska man ha en altan så är det väl för att maskera ingången till ens kärnvapensäkra bunker. Allt annat är fånigt!
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Fördelen med trädäck är att man inte behöver flytta möblerna för att klippa det ständigt och jämt. Samt att det intr blir nernött när man går på det.
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Såg jätte fint ut alltihop. :)

Men en sak har jag funderat på, vad gör ni om ni skulle råka tappa något ner i springorna? Säng ni råkar fumla med kreditkort eller något annat viktigt och smalt? (Har inte hus än, men har funderat på det lite...)
 
A AndersMårtensson skrev:
Men en sak har jag funderat på, vad gör ni om ni skulle råka tappa något ner i springorna? Säng ni råkar fumla med kreditkort eller något annat viktigt och smalt? (Har inte hus än, men har funderat på det lite...)
Ja sånt händer ska du veta...! :lying::surprised:
Nå, nu ska man ju inte ha för stora springor mellan trallen; en moraknivsbredd brukar vara standard. Så man ska ha rejält med otur om något ska åka ner emellan. Men det har ju hänt att kofoten eller skruvdragaren fått plockas fram i sådana lägen.
 
  • Gilla
AndersMårtensson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.