Hej!

Skall bygga ett trädäck på ca 70m2 direkt på gräs som skall kunna stå emot trycket från en Intex pool med 17m3 vatten, eller rättare sagt ca 1,2 ton/m2 trall (15m2 av de 70m2 är alltså för poolen). Min fråga är hur jag smidigast går till väga? Däcket är inte i angränsning till husen utan helt friliggande på tomten.
Min plan har hittils varit att gräva bort 20 cm jord för att kunna platta till jorden och därefter lägga ut betongplattor (har väldigt många överblivna sådana från en gammal altan). Grävningen är i övrigt redan gjord så där finns ingen återvändo. Där poolen skall vara kan jag drösa ut med betongplattor, avjämnade med grus, för att därefter ställa bärlinor och reglar (med korta cc avstånd typ cc30) på 45 X 145, alt 45 x 195 direkt på plattorna (allt på fiberduk såklart). Verkar detta som en bra idê eller komer däcket att sätta sig iallafall när 17m3 vatten kommer i poolen? Eller bör jag istället fylla utgärvningen med 20cm makadam för att därefter lägga reglar direkt på det? Vill helst slippa makdamet då det drar iväg vad gäller jobb och kostnad. Tar hellre och reglar extra under poolen samt över med betongplattor som stöd.

Tacksam för tips!
 
jag har ingen aning men det låter seriöst...vi har en hel massa folk i området som byggt däck direkt på gräset genom att bara lägga ut 45x45 reglar och så på med trallen på det...det har funkat ypperligt! Om man bortser från att det blir väldigt hårt att stå i poolen...själva grävde vi ut, la ner frigolit och så hällde vi på sand uppepå det..vi har en liten trall runt poolen som vi byggt på ovan nämnda sätt..det har hållt i flera år:)
 
Vi har gjort ungefär som det du beskriver, med återanvända betongplattor och allt. Nu har vi en ovanjordpool som är relativt liten, men konstruktionen har inte satt sig. Beror självklart på vad du har för markförhållanden i övrigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.