Jag har en "stock" (säg, 10-15 cm diameter, kanske 6 m lång) som är utan bark, och nästan hela ytan är täckt av mönster från barkborregångar i deras typiska marmoreringar. Den är torr (har legat två somrar), men i övrigt i ganska bra skick. Enstaka bitar kan behöva kasseras, så räkna inte med att kunna använda den i en bit.

Jag har sparat den för att mönstren är så vackra, och jag har känt att jag borde göra något av den, men jag har inte kommit på vad, så nu är det städdags.

Tycker dock det är synd att slänga den, den har mer potential än så. Så, är det någon som vill göra något kul av den så skänker jag bort den. Hämtas på plats i Fäggeby, Säters kommun.
 
Några bilder. Behöver nog lite ytbehandling för att mönstren ska poppa fram på allvar.

Trädstam med tydliga mönster från barkborrar eller termiter, omgiven av löv och små grenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trästock med intrikata mönster av trägnagare, litet blad, naturlig textur, rött och brunt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trä med mönster från barkborre, detaljerad struktur, gråbruna toner, naturlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
salahunreal
  • Laddar…
Ett förslag, bygg ett smalt skåp, såga ut en 'planka' med det snygga mönstret, montera som dörr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.