Har köpt hus som har kökinredning Ädel Björk från Ikea. Nu har det utgått ur sortimentet precis och vi skulle behöva en köks ö eftersom det är för lite köksskåp och arbetsytor. Ska vi behöva byta ut alla luckorna mot nåt annat, och täcksidorna, eller kan vi ta nån annan lucka från ikea som passar ihopa med ädel? det finns ju en slät, nexux, men det kanske inte har samma nyans som ädel. eller bryta med nåt helt annat? snälla hjälp mig med ideér...
 
På Blocket säljs ett IKEA Ädel björkkök, i Nacka. Det kanske finns fler att få tag i, om inte det passar.
 
har kollat det. bor i skåne, här finns inget på blocket tyvärr
 
Ädel har inte utgått på IKEA, dock har den bytt nyans till en vitpigmenterad lack, tidigare hade den klarlack. Nexus slät i björk finns kvar i den "gamla" björken, den byts dock oxå till vitpigmenterad lack till sommaren nångång hörde jag.
 
men jag pratade med kundtjänst igår och de sa att björk utgått. jag sa att jag tyckte det var konstigt eftersom jag också hört att de bytt nyans i våras. vi har den äldre modellen.
 
kolla på deras hemsida. den finns inte kvar i björk där.
 
Ta en helt annan lucka.
 
T
Hade kört med en vit lucka till köksön för att bryta helt!
 
Ikea har en "efterförsäljnings tjänst" så du kan köpa enstaka luckor av utgångna modeller om du behöver komplettera. De nya Ädel björkluckornas pigment gör att de inte kommer att "gulna" på samma sätt som dina gamla.
 
fast jag har de gamla. finns de också kvar tror du?


veasel skrev:
Ikea har en "efterförsäljnings tjänst" så du kan köpa enstaka luckor av utgångna modeller om du behöver komplettera. De nya Ädel björkluckornas pigment gör att de inte kommer att "gulna" på samma sätt som dina gamla.
 
Ja, det är de gamla de har på efterförsäljning.
 
nu har jag ringt ikea, och de gamla luckorna finns kvar. hurra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.