Håller på att regla upp för ett betong golv. Golvet kommer att gjutas på en Lewisplåt. För att få allt i våg så har jag lagt en regel på var sida om golvbjälkarna. Dock är en golvbjälke vriden som en bättre propeller. Det medför att anläggningen mellan regel och bjälke inte är den bästa. (Till och med dålig) Reglarna på denna är fastsatta förutom med spik även genomgående pinnbultar. Jag är trots detta inte riktigt nöjd. För att bättre föra över belastningen till bjälken har jag försökt att hyvla till bräder att lägga ovanpå bjälken med dåligt resultat. Min fundering nu är att med ROT betong gjuta en kaka över bjälken så att jag får en jämn yta att överföra golvbelastningen på. Sidoreglarna fungerar då först som gjutform och ligger sedan kvar då tjockleken på gjutningen på sina ställen blir tunn. Att blanda betong och trä är ju inget att rekommendera, men här har betongen ingen kontakt med mark eller ytterväggar som den kan suga fukt ifrån.

Vad tror ni om detta tillvägagångsätt, är det förkastligt eller har ni andra förslag?

Tompa
 
Själv hade jag nog lagt kilar mellan reglar och bjälke, lite trixande men bör gå. är man orolig för att de skall flytta sig genom rörelser så polyurethanlim...

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.