Hej!

Badrumsrenoveringen har dragit ut på tiden pga en del åtgärder som var tvugna att göras. Som att riva ner isolering och annat i snedtaket. Tyckte inte det var så lyckat med 10 cm luftspalt och 4,5 cm isolering... Tack vare detta blev snedtaket något lägre än beräknat, och den vägghängda toaletten som skulle sitta under snedtaket måste nu komma ut en bit i rummet för att ställningen ska få plats. Ställningen kommer bara att fästas i väggen i överkanten och i golvet, så jag tänkte att jag kunde sätta en kraftig regel strax under snedtaket. Kan jag sätta regeln utanpå tätskiktet, eller är det bättre att ha den under? Vill absolut inte ha tätskiktet på själva lådan som kommer att täcka ställningen.

Undrar om någon får något vettigt ut av det här, tankeverksamheten är inte på topp just nu :)
 
så här ser det ut för tillfället
 
  • 2007-05-06 18-08-41_0034 kopia 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, du kan sätta regeln utanpå tätskiktet.

Varför skriver du att du absolut inte vill ha tätskikt på lådan runt fixturen?
 
Tja, jag vill ha det på insidan utifall att det nu av någon anledning skulle börja läcka från hela konstruktionen på insidan.
 
Ja, klart du ska ha tätskikt på insidan. Men det det kan vara vettigt att ha det på utsidan också, beroende på vad du ska ha för skivmaterial att bygga in fixturen med. Gjut sedan en botten med fall mot ett skvallerrör så att läckage rinner ut och syns direkt.
 
Bra idé! Tack :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.