Ska bygga ett fritidshus på 70 m2 med platta på mark. Har inte bestämt om jag ska bygga i trä eller i lättbetong. Är det någon som har erfarenhet av bägge?
Kostnader?
Enklast?
 
Jag har byggt ett trähus och bor i ett lättbetonghus. Med den erfarenheten så skulle jag bygga i trä, tycker det är enklare för skruvar och spikar fastnar i trä :) Men kan man mura så är förmodligen det enkelt också.
Fast jag gillar att kunna sätta upp och fast grejer utan att borra och plugga och en massa sånt.
Men trä kräver mycket mera underhåll förstås.
 
Kom denna tråd verkligen rätt nu? :rolleyes:

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Kom denna tråd verkligen rätt nu? :rolleyes:

//Patrik
Vad ska belysning annars handla om? :D:p jag kollar bara "Senaste inläggen" har aldrig koll på vilket delforum tråden ligger i men några kanske missar det
 
Ojdå! Nybörjare.....har inte riktigt förstått hur det går till....
 
Med liknande erfarenheter som Jan-Å, bygger jag nytt eller köper annat hus så blir det trästomme. Bor idag i lättbetong och har under de senaste åren genomfört en omfattande renovering, många moment (inte alla) hade underlättats med en trästomme. Bl.a. har vi tilläggaisolerat och bytt fasad, fönster och dörrar vilket medfört en hel del krångel med tex fasadplugg i massor när vi isolerade.
 
Jag tänkte nog mest på själva byggandet. Har gjort en tillbyggnad i trä men aldrig jobbat med lättbetong.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.