Hej,
Tänkte installera trådlösa rumsgivare till våra vattenburna golvvärmeslingor. Är det någon som har erfarenheter av detta, hur bra det fungerar etc.

Stiffen
 
T
Har ingen erfarenhet av just denna modell, dock av andra trådlösa system.

1: Kolla upp hur ofta som du då måste byta batterierna, och vad dessa kostar styck ( en del små "knappceller" är svindyra).

2: Hur störokänsliga är dessa ? Har erfarenhet av digitala trådlösa dörrklockor som fick "spelet" när man satte upp en mobilmast i närheten. En del kan också få problem om man har andra trådlösa system i huset typ barnens leksaker med fjärr/trådlösa videosändare m.m

3: Försök att hitta någon/några som redan använder systemet, som då ev kan ge dig goda råd/betyg på detta system innan du tar ditt beslut.
 
K
Jag har just installerat Wirsbo Cosy radio, trådlöst, funkar bra. Kollade med Wirsbo om känsligheten på detta system för störningar, jag har trådlöst nätverk för datorer också, det enda problem dom hade haft var ett par trådlösa hörlurar nån gång som sände på samma frekvens. Batterierna skall hålla i 5 år sägs det. Det var väldigt lätt att installera.
 
Nån som vet nåt om trådlösa rumsgivare till shuntventiler. Så att jag kan styra framledningstempen från tex en vedpanna. Finns det sådana?

//Magnus
 
sttegema skrev:
Nån som vet nåt om trådlösa rumsgivare till shuntventiler. Så att jag kan styra framledningstempen från tex en vedpanna. Finns det sådana?

//Magnus

Funderar på samma sak.
Jag har TermOmatic reglersystem från Rinkaby rör.
Mitt dilemma är doch att jag har pannan i uthuset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.