Hej! Jag söker en trådlös termometer som jag kan koppla till vedpannan och läsa av aktuell temperatur på våningen ovanför eller ute på gårdsplanen. Mätområde bör vara +20 till +100 och räckvidden bör vara så jag kan vara i övriga våningar i huset eller ute på gårdsplanen, själva enheten med display(mottagarenheten) bör vara i fickformat. Sändarenheten bör ha en mätsond som går att sticka in i pannan tempgivarhål

Var hittar jag produkten jag söker...? ;)

Tack på förhand /Johan
 
Den här har jag haft i flera år,för att mäta rökgastemperaturen i min pelletspanna.Har mottagaren bredvid mig vid datorn,så jag kan se när brännaren går igång.Kör med ca 190 graders rökgas,så den här räcker mer än väl.
http://www.jula.se/tradlos-stektermometer-943106
 
Tack för tips :) Den borde funka för mig med. Hur är räckvidden? Når den upp till första våningen för dig?
 
Bara för att du frågar,så tog jag dosan och gick och stegade till ca 40 m,men den föll ur vid ca 30m.
Mellan våningarna är det inga problem.Inom parantes såg jag att min brännare gick igång just när jag gick ut:D
 
Tack för ditt test :) Verkar som man kan sätt temp. larm på den? Skulle vara bra att få larm när pannan når ca 85 grader så här på hösten när jag eldar manuellt med ved, minskar risken att den kokar....
 
Ja det är ju en stektermometer,så det är bara att ställa in på den temp du vill att den skall larma på.
 
Köpte en likadan termometer som dig, fick den i brevlådan idag :), får prova den när jag kommer till gården där jag har flispannan.

Förra vintern byggde jag ett templarm till pannan, består av termostat+larmuppringare, så nu blir jag alltid uppringd när flispannan strejkar o tempen går under 75 grader (går normalt mellan 80-90 grader), skönt o veta när man reser bort.

Kikade just på denna produkt:
http://www.kjell.com/sortiment/el/e...mbrytare/gsm-larm/ontech-gsm-mini-9030-p50284

verkar ju inte dumt att kunna få aktuell temp via sms :) , t.ex i ett rum i bostaden,men visst kostar den 1500kr, men en trygget när man reser bort, som ett komtlement till templarmet, så att värmen verkligen finns uppe i bostadsrummen.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.