Hej!

Letar efter en termometer som kan ta emot data från flera olika givare.
Jag vill kunna använda iallafall minst 4 st givare. Om möjligheten finns att få in datan på datorn för att kunna göra grafer och liknande är inte det en nackdel. Det kanske tom blir billigare med en sådan lösning?
Så kom med förslag, jag verkar inte hitta nånting...

(Det är inte en väderstation jag vill ha)
 
Kolla i forumet på temperatur.nu. Jag har för mig att det finns mycket intressant i ämnet där.
 
jag kör www.logger2020.se och den fungerar alldeles utmärkt. Men den kanske är lite overkill för dig
EDIT: Missade att den skulle vara trådlös.
 
Verkar inte som att det går att lösa trådlöst på sätt. Verkar som att tellstick är det som gäller, och då är det hiskeligt fula givare som man inte vill sätta på väggen.
1-wire verkar vara det som gäller, inte så dyrt på ebay.
 
Nu kanske jag missförstått dig, men jag har en Clas Ohlson-termometer med "plats" för 4 trådlösa givare.

Mottagarenheten mäter temperaturen själv och står i köket, sen har vi en utegivare och en givare på övervåningen.

Billigt och plastigt som bara den, men den funkar. Givarna har regen display också. Den stora nackdelen som jag ser det är att de lösa givarna har luftfuktighetsmätare (hygrometer?) vilket jag är hel ointresserad av.
 
Har du någon länk till den på klasse?
 
"Centralenheten" heter Termometer/hygrometer 36-1794 och kostar 199:-

Hur exakt hygrometerdelen är kan man ju fundera över.
Hur kollar man det?

Tror bestämt att jag sett samma apparat hos Kjell & Co.
 
mina digitala trådlösa stektermometrar från Jula klarar 4 kanaler, bara trycka på en knapp för att växla.
4 givardelar.,4 mottagardelar. Max 300 grader. Clasohlsson har någon liknande.
Men det här är ju "tokforum" där man behöver en Festtool för att skruv fast en golvlist så det duger väl inte med enkla billiga lösningar?.
 
Man behöver inte en festool, minimi kravet är en Makita eller Dewalt, bosch blå går oxå bra ;)
 
L
Jag har en sån. Tyvärr tar batterierna slut ganska fort i givarna. De håller mindre än ett år, kanske ett halvår ungefär. Givarna kollade jag när jag köpte dom genom att jämföra dom med varandra, då skiljde det ungefär +-5% på hygrometern. Jag har en givare som stått ute och ibland blivit utsatt för en del regn och den visar nu ca 10% lägre luftfuktighet än de andra.
I övrigt är betraktningsvinkeln på displayen bedrövlig. Jag har dock ingen display på givarna?
 
Jag har inte bytt batteri på två år minst. Står givarna kallt?
 
L
De har stått utomhus, krypgrund och vind. Men jag tror inte jag har exakt samma som du kanske. Min station kostade 199 och givarna 99 på clasolsson för ca ett år sen.
 
Normalt kan man inte ha batterier i grejer utomhus. De tar slut direkt i kyla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.