Följande setup vill jag ha

Vardagsrum:
TV
Video
Dvd
Digitalbox

Sovrum:
TV

Jag vill föra över signalerna från de 3 lådorna i vardagsrummet till sovrummet. Så att jag kan kolla på dvd i sovrummet samtidigt som jag kollar på digitalboxen i vardagsrummet.

vad säger ni om?
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...uct.html&link=Produktsok&artnr=190093

Tex
DVD-> Splitter -> Reciever -> TV (Vrum)
....................-> Trådlös överföring -> TV (Srum)
och samma för digitalbox och video.
 
Hej neiden !

Jag har en sådan och den funkar ju men.... :-/
Problemet är nog inte produkten utan mitt hus. Från Vardagsrum till kökstv en våning ner med betongvalv som skiljer våningarna åt så blir inte bilden 100 samt ljudet blir ännu sämre.
Det konstiga är att dag 1 kan det vara perfekt medan på em samma dag så blir det skitbild ??? ???. Då spelar det ingen roll vilken "kanal" man väljer för överföringen.

Dock så från Vrum till sovrum så fungerar det perfekt. (samma våning)

Däremot så kör jag för tillfället utan ngn form av splitter så mediet jag tittar på i Vrummet skickar jag vidare till det andra rummet.
Denna kan ju även byggas ut med mer mottagare om man vill skicka signalen till fler rum. (dock samma kanal)
 
Det ska funka

jag kör

Boxer -> video -> tv i vardagsrummet och
Boxer ->sändare ->mottagare -> tv i sovrummet

Försökte först med Clas Ohlsons 395 kr mottagare som inte funkade. Kör nu med motsvarande philips som funkar hyfsat. HAr dock tegelvägg och murad öppenspis i vägen så jag ska sätta sändare och mottagare lite bättre så kommer det att funka bra. Mitt stora problem är att jag inte får fjärren att funka över länken, det funkar dock för en god vän som har exakt samma sagemmbox....
 
T
Sändarna jobbar på microvåg 2,5ghz, så bästa placering är nära fönster på båda våningarna (betong och trä dämpar duktigt på dessa frekvenser)
Att det ibland inte funkar alls har att göra med er eller grannens mikrovågsugn, som jobbar i samma frekvensband, och då TV-sändaren jobbar med c:a 10 mw och ugnen kranar ut 750 - 1000W, är det klart att det kan bli lite struligt, kolla om problemen stämmer överens med kvällsmats-tiden ... ;)
 
TN-Funkis skrev:
Sändarna jobbar på microvåg 2,5ghz, så bästa placering är nära fönster på båda våningarna (betong och trä dämpar duktigt på dessa frekvenser)<br>Att det ibland inte funkar alls har att göra med er eller grannens mikrovågsugn, som jobbar i samma frekvensband, och då TV-sändaren jobbar med c:a 10 mw och ugnen kranar ut 750 - 1000W, är det klart att det kan bli lite struligt, kolla om problemen stämmer överens med kvällsmats-tiden ... ;)
Dålig micro i sånna fall. De ska ju onekligen vara rätt skärmade för att inte koka kocken ;D
 
T
Micron:n är inte 100% tät, så det kommer ut några mw, vilket räcker för att ställa till det med mottagarna i närheten, men det är ingen risk att kocken blir kokad (på det sättet).....
 
Jag vet kunde bara inte låta bli ;)
 
Funkar för mig...X-box,Dvd,digital box kör jag
 
Finns det inag digitala sändare? Köpte en sändare/mottagare för 700kr och det är VHS kvalla >:(
 
ejwbegysv skrev:
Finns det inag digitala sändare? Köpte en sändare/mottagare för 700kr och det är VHS kvalla  >:(
Hej.Kolla philips..dom har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.