Kommer att koppla larmet i veckan. Blev problem då jag är osäker om jag kan koppla på både separat ljusblixt, och en separat siren, på en och samma tele ledning? Ledningen e ju uppgjord av 2 trådar, vilket skulle innebära att när jag löder ihop trådarna har jag till slut två Y kopplingar från respektive tråd att gå till varje funktion. E detta OK. Avsikten e ju att både saftblandaren och siren ska gå igång samtidigt vid larm.

Någon som vet om jag är korrekt i detta, eller måste jag ha ett annat upplägg?
 
Ett stort fråge tecken???

Vilket typ av larm är det?

Borde fungera om det inte är en "högtalarutgång" bruka kunna va det i bland om det är snik larm, "exempel så är vissa clas ohlson larm det AEI tror jag dom heter"

Oftast brukar det vara 12 Volt 1 A som skickas ut på siren utgången, Ja det fungerar i så fall...
 
Det enda som oroar mig är ev sabotageskydd på den utgången. en parrallelkoppling då borde bli minst sagt intresant
 
Det är ett DSC trådat + trådlöst.
 
inge fara om det är ett DSC larm, bara att paralell koppla hur mycket du vill, tänk bara på att komma ihåg sabotage motståndet 1 Kohm.

se bruksanvisningen, finns även ett kopplingsschema på sista sidan av "installationsanvisning"

O.b.s Meningen med ett blixt ljus är att denna även ska Blinka efter att sirenen har tystnat. (max tid på siren som hörs utomhus är 4 minuter, enligt larmlagen)



Lycka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.