Behövs det någon speciell najtråd för att armera eller kan jag ta vilken "ståltråd" som helst? Hade ju varit superenkelt med lite kraftigare strippor :)
 
Man brukar ju köra najtråd, vet inte om det är absolut nödvändigt dock.
nystad-najtrad-forkopprad-1.jpg
 
Hur man sammanfogar armering spelar ingen roll. Huvudsaken är att det håller ihop.
Vid mindre jobb kan man gott använda stripes eller liknande. Vill man svetsa går det också bra. Vi större jobb är dock najen både billig och smidig........det går snabbt åt en j-vla massa stripes annars:wow:
 
  • Gilla
normark
  • Laddar…
Ååå nice! Importerar produkter via företaget och har i samband med det köpt in strippor, typ 2000st för 10kr så blir att använda dom då ^_^
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
Jag köpte en drillapparat med hyfsad längd på säckbindnings tråden. Tacksamt, smidigt och tusan inte dyrt heller.. Finns på de flesta byggvaruhus.

drillapparat-7703000.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • drillapparat-7703000.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kenny Lundbäck skrev:
....t köpt in strippor, typ 2000st för 10kr så blir att använda dom då ^_^
Är inte det typ fängelsestraff på det? :D
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Kom inte på vad det hette, enda andra namnet var kattstrypare men tror inte det vore så mycket bättre att importera :D
 
Buntband är väl den otroligt fantasilösa facktermen ;) (vår tillfälligt inhyrda amerikanska servicetekniker tyckte det var fruktansvärt att vi kallade buntbanden för "cat stranglers" :D )
 
Jag gick en sommarkurs i armering en gång i tiden och instruktören där sade att man alltid skulle använda najtråd, inte vanlig ståltråd. Förstod dock inte varför. Det enda man spontant märker är att najtråden är smidigare och syns bättre (man ser var man har varit). Någon skillnad vad beträffar korrosionsbeständighet e dyl torde inte finnas.
 
Kattstrypare? Här på västkusten kallas de sillstrypare :). Kanske går det att blida Amerikanen med "Herring strangler" istället? :D
 
Ha ha, det vore nåt! Hur tusan kommer man åt att strypa sillen förresten? Då måste man ju ner i blötan och försöka lägga vantarna på en först :D :x
 
Just den detaljen vet jag inte hur det är tänkt med...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.