Hej,

Här kommer en tråd om vårt lilla projekt.

Huset är en 50-tals låda med källare som stått obebott i 20 år. Vi kommer börja med att göra iordning ett badrum och dotterns rum innan vi flyttar in. Sedan står allt på kö, dränering, avlopp, tak/taklyft, fasad, ny el, etc etc.

Här kommer bilder på hur det såg ut i måndags på tillträdesdagen.

Entrésida.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bakom murgrönan finns ett hus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänkte uppdatera med varje projekt vi tar oss an.
Hoppas det kan vara till glädje för andra att följa, om inte så blir det väl en terapi tråd för oss själva. :)

Väl mött!
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Hej och grattis till husköpet! Självklart är det kul med projekt trådar, det är de jag ägnar mest åt här på byggahus. Ös på ordentligt med bilder! Sedan är det rätt skönt att ha en plats där bygget dokumenteras. Sitter själv ibland och kollar på bilder under min egen tråd och minns tillbaka på diverse moment. :)
 
Bilder skall det bli :)

Funderade länge på om jag skulle ta bort den gamla oljetanken själv eller inte och valde att ta hjälp.
Känns nästan som att jag ångrar det nu.
Det kom två killar och sågade itu den på 45min sen var den borta, men vilken plats det blev. In i hörnet till höger på bild finns ett fönster knappt syntes innan.
med tank.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med tank.
utan tank.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utan tank
 
Hej och tack,
Jo har nog tänkt på att det blir en bra dokumentation att kunna gå tillbaka och se vad man gjort. Tycker också det är väldigt roligt att följa projekttrådar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.