Hej alla
Jag har precis köpt ett radhus på fyra våningar med betongbjälklag på alla våningar utom det översta.
Källarplan finns ett badrum och kök
1 våningen en en toalett och ett kök
2a våningen ett badrum och högst upp inget vatten eller avlopp.

Jag ska hur som helst byta avlopp och färskvattenstammar och då också totalrenovera badrum, kök och elstigar och undrar hur jag ska gå tillväga.

Är det någon mening att anlita alla dessa funktioner själv och försöka sy ihop det? Har ingen erfarenhet av detta tidigare.
Eller, finns det någon form av tjänst/firma som hjälper mig med helheten?

Hur mycket dyrare blir det tror ni att lägga ut allt på en firma?

Hoppas någon därute kan vägleda mig någorlunda.

Tack på förhand
Fredrik
 
Utan erfarenhet kanske det är enklast att leja in nån som sköter alltihop, å andra sidan var det ingen av oss som föddes med erfarenhet så om Du gör det själv så kan Du det sen :) Ska Du gör nåt jobb själv??
Ditt problem är oavsett vilket att Du måste få tag på en bra och duktig hantverkare som gör bra jobb inom rimliga tider. Ska Du leja allt jobb så är det förstås lättare att hitta en bra som tar totalansvar än att hitta flera bra som ska samordnas av dej själv.
 
hrm, ja jag misstänker att det blir svårt att kombinera 2 barn och helttidsarbete med att sy ihop detta själv. Hade heller inte tänkt göra något själv då jag vill att det ska gå undan så att vi kan flytta in. Har inte riktigt tid att vänta på att jag ska lära mig vilket i och för sig hade varit kul och nyttigt.

Hur lång tid (mellan tumme och pekfinger) borde ett projekt som detta ta?

Någon som tips på byggfirmor som är pålitliga och är villiga att räkna på detta jobb?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.