Var tvungen att ta upp hela golvet pga av VVS-byte. Huset är från 50-talet och har ett betongbjälklag med förhydringspapp mellan betong och isolering. Tänkte isolera om men får olika råd om jag ska ha plast mot betongen eller ovanför golvskivorna.

Hittar ingen avvikande fukt och är rädd att jag förstör något som funkar om jag lägger plast mot betongen.

Vad tror forumet?
 
  • Betonggolv med träreglar blottade efter uppbrutet golv för VVS-byte i ett hus från 50-talet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rivet golv i ett rum med synligt betongbjälklag och verktyg, en del av renoveringsprojekt för VVS-byte i 50-talshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
4774
Är ingen expert men tänker som så att du vill inte ha fukt från betongplattan upp i isoleringen och bjälklaget tillika vill du inte ha fukt ovanifrån.
 
R
M Marcsson skrev:
Var tvungen att ta upp hela golvet pga av VVS-byte. Huset är från 50-talet och har ett betongbjälklag med förhydringspapp mellan betong och isolering. Tänkte isolera om men får olika råd om jag ska ha plast mot betongen eller ovanför golvskivorna.

Hittar ingen avvikande fukt och är rädd att jag förstör något som funkar om jag lägger plast mot betongen.

Vad tror forumet?
Varför ska du ha plast i golvet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.