Kollar efter en ny gräsklippare och har fastnat för Toro recycler 55ad som verkar vara en mkt kompetent maskin och ett bra val ist för en Klippo. Bästa pris jag funnit är 5195:- vilket är helt i miin prisklass. Är det något att satsa på? Är även lite sugen på en McCulloch M53- 190 AWFPX som jag hittat för 3850:-. Nu vet jag ju att McCulloch enligt många inte är något bra val men på pappret verkar den ju vettig med en 190cc Hondamotor på 3400w. Skulle detta, trots märket, kunna vara nåt att fundera på? Uppsamlare har jag som ett krav då jag tröttnat på allt gräs inomhus som djur och ungar drar in. Är det värt att lägga extra pengar på elstart?
 
Köpte en toro för två år sedan. Funkar kanon måste jag säga. AD är utan tvekan helt underbart.
Velade själv om jag skulle ha elstart eller inte men valde till sist en utan.
2-3 ryck första starten för säsongen. Under säsongen har den alltid startat på första rycket.

Ända jag inte är riktigt vän med att den är bakhjulsdriven, men det är nog mera en smaksak hur man vänder med den.
 
Det låter ju bra. Har nu funnit en begagnad Toro från 2011 med 6,75 hk Briggs & Stratton med ad systemet och tre klippmöjligheter. Enl säljaren så är den i nyskick och har endast vart demokörd (har bara rullat ut och in i butiken) och endast klippt litegrann, den ser väldigt fin ut på bilden, han begär 2000:- för denna så det känns som att det kan vara köpläge faktiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.