Hej!
Någon som har en Bosch selfcleaning condensing, serie 8. Spelar ingen roll vilket program jag väljer så tar det typ 5 min sen stannar det och maskinen är inte ens varm.

Någon annan som har samma problem?
 
G Gurra_Science skrev:
Hej, har problem med min också. Blandad kompott. Kolla mina inlägg här. [länk]

Just nu torkar den 90 procent torrt men det tar lång tid (tredjedel full tar 4-5 h uppskattningsvis).

TLDR. Har plockat isär maskinen och rengjort det mesta. Bytt ntc-sensorn och rengjort sensor inne i maskinen. Fortfarande inte lagad.
H Harald Blåtumme skrev:
Finns en del trådar på liknande tema. Kan vara olika bot beroende om det är en värmepumpstumlare eller en traditionell kondenstumlare.

Exempel.

[länk]z
Det är en kondenstumlare. Snabbprogrammet på 20 min funkar och tumlaren blir varm. Inte tillräckligt dock i och med att det bara är 20 min. Så, värmen funkar ju uppenbarligen.
Varför funkar inte de andra programmen då… maskinen blir inte varm och den hoppar ner från 2.50 till 0.01 på 3 min.
 
Det kan vara att fuktsensorn behöver rengöras eller bytas ut. Kolla i manualen eller i forumet hur man kommer åt denna på din maskin.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Det kan vara att fuktsensorn behöver rengöras eller bytas ut. Kolla i manualen eller i forumet hur man kommer åt denna på din maskin.
Den sitter precis innanför luckan och jag har torkat av den. Men då skulle den väl inte bli varm och köra ett 20min-program?
 
Om du kör ett tidsstyrt program så tror jag inte fuktsensorn används, vore ologiskt.
 
A
brukar vara pumpen på baksidan
 
electroluxaren skrev:
brukar vara pumpen på baksidan
Vad tror ni priset för att byta denna är?
Ska ringa Bosch idag..
 
Min kompis använde aldrig sin torktumlare för att det tog för lång tid. Visade sig att det var för han inte visste att man skulle tömma kondensvattnet🤪 när jag visade honom detta fungerade det hur bra som helst.
 
A
J JohannaAC skrev:
Vad tror ni priset för att byta denna är?
Ska ringa Bosch idag..
Om den behöver bytas så är ju resa och arbetskostnad mång dubellt mot vad pumpen kostar, den är så lätt att byta så det gör du troligen själv eller med lite hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.